OBS! Comboliina fortsätter än så länge med att utelämna försäljarens timme. Vid avslutande av ditt bord skall bordet vara tömt samt städat 1h innan vi stänger. Nya bordskunder får föra sina saker under vår sista öppehållningstimme.

 

HYRESVILLKOR (uppdaterat 2.6.2022)

 

1. När du hyr ett bord i mer än en vecka är priset per vecka beroende på plats 23€ eller 27€ + 2,8% provision. Om du hyr ett bord i endast en vecka är priset 32€ + 2,8% provision. Provisionen dras automatiskt från ditt saldo i samband med utbetalningen av din vinst.

2. Första veckans hyra betalas på förhand via kassan. Övriga veckor dras automatiskt från försäljningssaldot. Det är ditt eget ansvar att se till så att saldot räcker till bordshyran.

3. En veckas hyra är sju dagar (ex. tisdag-måndag)

4. Försäljarens timme är kl. 19-20 på vardagar, kl. 18-19 på lördagar och kl. 16-17 på söndagar. Under försäljarens timme kan man ej köpa artiklar från loppisborden. (Comboliina fortsätter än så länge med att utelämna försäljarens timme.)

5. Städtjänst kostar 8€/veckan, då ordnar vi din försäljningsplats dagligen.

6. Sålda produkter och saldo kan man följa på kirpparikalle.net. Vi skickar användarnamn och lösenord per mejl till nya kunder. Lösenordet är alltid det samma. Om du också har ett konto på något annat lopptorgs Kirpparikalle, är det viktigt att du använder korrekt inloggningsuppgifter.

AVSLUTANDE AV LOPPISBORD

7. Meddela senast två dygn, inom våra öppehållningstider, innan du vill avsluta ditt loppisbord. Bordshyran fortsätter automatiskt tills man säger upp den. I samband med uppsägningen har du även möjlighet att köpa tilläggsdagar för 4€/dag. (Exempel: om din bordshyra är på väg att ta slut en fredag har du möjlighet att köpa två tilläggsdagar för 4€/dag och på så vis sälja även under helgen)

8. Vid avslutande av bord skall det vara tömt och dammtorkat innan försäljarens timme. Om städningen lämnas ogjord eller görs för sent debiterar vi 5€ från ditt saldo. Städmaterial finns vid klädhängarhyllorna och klädhängarna får man lämna vid bordet. (Comboliina: vid avslutande av ditt bord skall bordet vara tömt samt städat 1h innan vi stänger. Nya bordskunder får föra sina saker under vår sista öppehållningstimme)

9. Om vi måste tömma ditt bord, har du möjlighet att hämta dina saker inom en vecka. Förvaring av dina saker kostar 5€/dag och efter en vecka skänker vi outhämtade saker till välgörenhet.

VINSTEN AV DIN FÖRSÄLJNING

10. Efter att du avslutat din försäljning finns vinsten att hämta från kassan följande vardag mot uppvisande av ID-kort. Pengarna finns att hämta ut under ett års tid.

11. Om du vill göra ett mellanlyft av ditt saldo ska du meddela om detta senast 2 dygn på förhand. Mellanlyft görs endast på vardagar (alltså inte på helger eller röda dagar). När du gör ett mellanlyft kommer hela ditt saldo att tas ut.

PRODUKTER OCH DERAS PRISSÄTTNING

12. Skriv tydligt på prislappen vilken produkt det är. Till alla försäljares fördel säljer vi ej produkter som saknar produktbeskrivning på prislappen.

13. Produkterna skall prismärkas med Combos streckkodsprislappar, dessa printas alltid ut vid kassan. Vi rekommenderar att man prissätter sina produkter via Kirpparikalles hemsida, eftersom det då är lättare att följa med försäljningen. Ett annat alternativ är att man köper tomma ark och prissätter med penna. (När du prissätter via Kirpparikalle kommer du i listan över dina försäljningar se namnet, produktnumret och priset på produkten som sålts. När du prissätter med penna ser du endast produktnumret och priset. Produktnumret hittar du på prislapparna under bordsnumret.)

14. I hyran ingår klädhängare samt ett prisark. Ett ark innehåller 30 st. prislappar och kostar 0,50€/ark. Man kan ej kopiera utprintande ark.

15. Se till så prislapparna sitter fast ordentligt. Streckkoden bör kunna avläsas med en streckkodsläsare, man får alltså inte vika prislapparna vid streckkoden.

16. Du får endast sälja produkter som ryms på ditt försäljningsbord.

17. Om du ändrar priset på produkten, måste du byta till en ny prislapp. Man får ej stryka över gamla prislappar med penna, eftersom vem som helst kan göra detta.

18. Om du vill ha REA på dina försäljningssaker, är det ditt eget ansvar att sätta dit lappen samt att ta bort den. Meddela alltid till kassan före så att vi kan lägga till eller ta bort rabatten också från datasystemet.

19. Vuxenunderhållning, använd kosmetik, livsmedel, mediciner, använda underkläder, piratkopior, vapen, gasflaskor eller bildäck får inte säljas. Av hygieniska skäl är det förbjudet att sälja stoppade möbler. Alla produkter du för till försäljning måste vara lagliga.

20. Vuxenunderhållning, använd kosmetik, livsmedel, mediciner, icke nya underkläder, piratkopior, vapen, gasflaskor eller bildäck får inte säljas. Av hygieniska skäl är det förbjudet att sälja stoppade möbler.

21. CD- och spel-skivor kan du om du vill föra till kassan, förutsatt att deras pris överstiger 5€/st. Skivorna skall vara markerade med bordsnummer, försäljarens kundnummer samt produktnummer, så att de är lätta att hitta enligt fodralets prislapp. Kom ihåg att hämta icke-sålda skivor när din försäljning tar slut.

22. Om du har små eller värdefulla föremål har du möjlighet att sälja dem från vitrinen. För sålda vitrinföremål tar vi 10% extra provision. Varorna får vara till salu i vitrinskåpet i två månader.

23. Om du säljer varor som kostar 10€ eller mer är larmen gratis. Alarmen skall sättas fast så att prislappens streckkod är mellan larmknappen. Applicera larmet på produkten du vill larma, ej t.ex. i tvättlappar eller förpackningar. Vid behov, fråga hjälp vid kassan.

24. Önskar du larm till produkter under 10€ kostar dessa 0,50€ och fås via kassan. Vi debiterar en avgift på 2€ för produkter under 10€ som har ett obetalt larm på sig!

25. Produkter som saknar prislappar förs till hittehyllan, där hålls de i två veckors tid innan de skänks till välgörenhet. Om du hittar produkter som ej hör hemma på ditt bord, var vänlig och kom med dem till kassan.

26. Om du säljer en CD eller någon elektronisk produkt har köparen rätt att returnera den inom 2 dygn mot uppvisat kvitto om det är något fel på produkten. Summan returneras från ditt saldo.

ÖVRIGT

27. Om du säljer produkter som företagare, krävs det att du meddelar oss ditt FO-nummer.

28. Combo-loppis ersätter ej produkter som farit illa, oavsett orsak.

29. Alla produkter som du säljer är under ditt eget ansvar. Combo loppis är ej ansvariga om dina produkter stjäls eller försvinner. Kom ihåg att använda larmen enligt instruktionerna och att sälja värdefulla små föremål samt smycken från vitrinen.

30. Vi erhåller rätten om eventuella prisförändringar.

31. En bokad försäljningsplats som ej avbokas vid förhinder, är du skyldig att betala.

LYCKA TILL MED FÖRSÄLJNINGEN! :)