HYRESVILLKOR OCH INSTRUKTIONER

  1. Priset: När du hyr ett bord i minst två veckor är priset, beroende på område, 25,50€ eller 29,50€ i veckan. Om du hyr ett bord i endast en vecka är priset 33€. En försäljningsvecka är sju öppethållningsdagar (t.ex. tisdag-måndag).

  2. Försäljningsprovision: Vi har en försäljningsprovision på 3,8%. Provisionen dras från bruttoförsäljningen, dvs. från varenda såld vara i samband med utbetalningen av din vinst. (T.ex. om du sålt för totalt 100€, är provisionens del 3,80€. Observera: om bordshyrorna dragits från ditt försäljningssaldo så visar slutsumman på KirppariKalle inte din bruttoförsäljning).

  3. Försäljarens timme ordnas vid Combo på vardagar kl. 19-20, lördagar kl 18-19 och söndagar kl. 16-17. Under försäljarens timme är butiken reserverad för försäljare att fylla på och organisera försäljningsplatserna. Under denna timme kan man inte köpa loppisprodukter. Observera att försäljarens timme inte ordnas på Comboliina.

  4. Städtjänst: vid behov har du möjlighet att köpa en tilläggstjänst där vi ordnar din försäljningsplats dagligen för 8€/vecka. Städtjänsten säljs veckovis.

  5. KirppariKalle: Hyran inkluderar inloggningsuppgifter till KirppariKalle.net -webbsidan, där du kan prissätta dina varor och följa med din försäljning i realtid. Vi skickar inloggningsuppgifter till våra nya kunder via e-post.
    - Inloggningsuppgifterna förblir alltid desamma och är kopplade till ditt kundnummer som är enskilt vid varje loppis. Var därför noga med att du loggar in med rätt uppgifter om du har använt webbsidan vid något annat loppis. När du loggar in syns loppisens namn i det vänstra övre hörnet.


    AVSLUTANDE AV LOPPISBORD



  6. Uppsägning av försäljningsplatsen ska göras minst två dygn i förväg inom våra öppethållningstider. Hyresperioden fortsätter automatiskt tills du säger upp din försäljningsplats. När platsen blivit uppsagd hyr vi ut den till nästa kund.

  7. Enskilda tilläggsdagar: I samband med uppsägningen av bordet har du även möjlighet att köpa enskilda hyresdagar för 4 €/dag. (T.ex. om din försäljningsvecka slutar på en fredag kan du dra nytta av helgförsäljningen genom att köpa extra dagar).

  8. Tömning av försäljningsplatsen ska göras före den angivna tidpunkten och i samband med detta ska platsen städas och rengöras från damm för nästa hyresgäst. Om städningen inte utförts ordentligt eller inte gjorts i tid, debiterar vi en städavgift på 5€.
    - Klädhängarna kan lämnas kvar på försäljningsplatsen, och städmaterial finns i samma hylla som klädhängarna.
    - Av bord som inte tömts i tid debiterar vi 10€.
    - Tömning vid Combo ska göras före försäljarens timme, dvs på vardagar före kl. 19, på lördagar före kl. 18 och på söndagar före kl. 16 då den nya hyresgästen kommer börja under försäljarens timme.
    - Tömning vid Comboliina ska göras en timme före stängning, d.v.s på vardagar före kl. 18, på lördagar före kl. 17 och på söndagar före kl. 15 då den nya hyresgästen kommer att börja under den sista öppethållningstimmen.

  9. Om du inte har möjlighet att tömma din försäljningsplats, vänligen meddela oss om det så gör vi det åt dig mot en avgift på 5€.
    - Om vi tömmer ditt bord behåller vi dina saker i en veckas tid mot en avgift på 5€/dag. Oupplockade saker skänks till välgörenhet.


    VINSTEN AV DIN FÖRSÄLJNING



  10. Utbetalning av vinst: Efter avslutad försäljning finns vinsten att hämtas ut kontant från Combos kassa fr.o.m följande vardag, mot uppvisande av ID-kort, i ett års tid. Pengarna kan inte hämtas ut under försäljarens timme.

  11. Mellanlyft: Om du vill göra ett mellanlyft av din försäljning ska du meddela det minst två dygn på förhand. Mellanlyft görs endast på vardagar och då du gör ett mellanlyft kommer hela ditt saldo att tas ut. Mellanlyftet kan ej hämtas ut under försäljarens timme.


    PRODUKTER OCH PRISSÄTTNING



  12. Namnge produkterna tydligt på prislappen. Till alla försäljares fördel säljer vi inte produkter som saknar produktbeskrivning.

  13. Prissättning: Produkterna prismärks alltid med våra streckodsetiketter som printas ut i ark vid kassan.
    - vi rekommenderar att du färdigt prismärker prisarken via Kirpparikalle, då kommer du se namnen på de sålda produkterna i din försäljningsövervakning.
    - Du kan även köpa tomma prisark vid kassan och fylla i de med penna, då kommer du istället att se produktnumret i din försäljningsövervakning (produktnumret hittar du under bordsnumret på prislappen).

  14.  Till hyran ingår klädhängare samt ett ark med prislappar. Ett ark innehåller 30 prislappar och fler ark kan köpas vid kassan för 0,50€/ark. Utprintade ark kan inte kopieras.

  15. Försäkra dig om att prislappen sitter fast ordentligt på produkten och att streckkoden går att avläsa med streckkodsläsaren (vik inte prislappen över streckoden.)

  16. Priser får inte strykas över eller ändras med penna. Om du vill byta pris på en produkt behöver du ersätta prislappen med en ny.

  17. Rabattprocent: Om du vill lägga rabatt på din försäljningsplats eller avsluta en rabattperiod som pågått, meddela om detta vid kassan så vi kan uppdatera detta i vårt datasystem. Vid behov kan vi printa ut en rabattskylt som du får fästa på bordet. Det är på ditt eget ansvar att föra lappen till försäljningsplatsen samt att ta bort den.

  18. Larm: Du får använda larm gratis på produkter som kostar minst 10€.
    - Om du vill larma en produkt som är under 10€ kan du köpa ett larm vid kassan för 0,50€. För obetalda larm på produkter under 10€ debiterar vi en avgift på 2€. Detta gäller även på produkter med flera än ett larm.
    - Larmet ska fästas enligt våra anvisningar så att prislappens streckkod lämnar mellan larmdelarna. Se till att larmet är fäst på själva produkten och inte på förpackningen, tvättlappen eller upphängningsögglan. Detaljerade instruktioner om användningen av larm hittar du i butiken, och personalen hjälper dig gärna!

  19. Små och värdefulla föremål kan säljas via vitrinen vid kassan. För produkter sålda från vitrinen tar vi en extraprovision på 10%. Varorna får vara till försäljning via vitrinen i två månader.

  20. CD- och spelkonsolskivor kan lämnas vid kassan i kaffefilterpåsar eller i egna mappar för skivor om skivans pris är minst 5€. För att skivorna ska vara lätta att hitta, ska de märkas med bords- och kundnummer samt produktnumret som syns på prislappen under bordsnumret. Kom ihåg att hämta skivorna från kassan då du avslutar din försäljning.
  21. Defekta produkter: Om de elektroniska produkterna eller skivorna du säljer inte fungerar, eller om du döljt/täckt ett fel med prislappen, har kunden rätt att returnera produkten inom två dygn. Summan returneras till kunden från ditt saldo.
  22. Förbjudna produkter: vuxenunderhållning, använd kosmetik, livsmedel, mediciner, använda underkläder, vadderade möbler, madrasser, piratkopior, vapen, gasflaskor och bildäck får inte säljas.
    - Knivar och farliga föremål hör inte hemma på försäljningsplatsen av säkerhetsskäl och ska därför säljas från vitrinskåpet. - Alla produkter som säljs måste vara lagliga och rymmas på ditt loppisbord.
  23. Hittehyllan: Produkter som saknar prislapp förs till hittehyllan där de förvaras i två veckors tid. Kom ihåg att regelbundet gå och kolla hittehyllan då ohämtade produkter skänks till välgörenhet. Om du hittar produkter som inte hör hemma på ditt bord, var vänlig och kom med de till kassan.


    ÖVRIGT



  24. Om en bokad försäljningsplats inte avbokas vid förhinder är du skyldig att betala bordshyra för platsen.

  25. Alla produkter du säljer är på ditt eget ansvar. Vi ersätter inte skador som uppkommit utanför vår kontroll. Vi ansvarar inte heller för söndrade eller försvunna produkter. Kom ihåg att använda larm enlig anvisningarna och att sälja smycken och små värdefulla föremål från vitrinen.

  26. Om du säljer produkter under ditt företagsnamn, meddela oss ditt FO- nummer.

  27. Vi erhåller rätten till eventuella förändringar.

Lycka till med försäljningen! :)