OBS! Comboliina fortsätter än så länge med att utelämna försäljarens timme. Vid avslutande av ditt bord skall bordet vara tömt samt städat 1h innan vi stänger. Nya bordskunder får föra sina saker under vår sista öppehållningstimme.

HYRESVILLKOR (uppdaterat 30.8.2021)

1. Bordserbjudande är 23/27€ per vecka beroende på vilket område ditt bord är, om man hyr för minst två veckor. Endast en vecka kostar 32€.

2. Första veckans hyra betalas på förhand via kassan. Övriga veckor dras automatiskt från bordssaldot. Det är eget ansvar att se till så att saldot räcker till bordshyran.

3. En veckas hyra är sju dagar (ex. tisdag-måndag)

4. Försäljarenstimme är på Combo vardagar kl. 19-20, lördagar kl. 18-19 och söndagar kl. 16-17. Under försäljarens timme kan man ej köpa artiklar från loppisborden. (Comboliina fortsätter än så länge med att utelämna försäljarens timme.)

5. Städtjänst kostar 8€/veckan, då ordnar vi din försäljningsplats dagligen.

6. Sålda produkter och saldo kan man följa på www.kirpparikalle.net. Vi skickar användarnamn samt lösenord till nya kunder. Lösenorden förblir de samma. Om du har använt någon annans lopptorgs Kirpparikalle, är det viktigt att du använder korrekt inloggningsuppgifter.

AVSLUTANDE AV LOPPISBORD

7. Meddela senast två dygn inom våra öppehållningstider innan du vill avsluta ditt loppisbord. Bordshyran fortsätter automatiskt tills man säger upp det. I samband med uppsägningen har du möjlighet att köpa tilläggsdagar för 4€/dag.

8. Vid avslutande av bord skall det vara tömt och dammtorkat innan försäljarens timme. Om städningen lämnas ogjort eller för sent debiterar vi 5€ från ditt saldo. Städmaterial finns vid klädhängarhyllorna, klädhängarna får man lämna vid bordet. (Comboliina: vid avslutande av ditt bord skall bordet vara tömt samt städat 1h innan vi stänger. Nya bordskunder får föra sina saker under vår sista öppehållningstimme)

9. Om vi måste tömma ditt bord, har du möjlighet att hämta dom inom en vecka. Förvaring av dina saker kostar 5€/dag, efter en vecka skänker vi outhämtade saker till välgörenhet.

VINSTEN AV DIN FÖRSÄLJNING

10. Efter att du avslutat din försäljning finns vinsten att hämta från kassan följande vardag mot uppvisande av ID-kort. Pengarna finns att hämta ut under ett års tid.

11. Om du vill göra ett mellanlyft av ditt saldo, ska du meddela om detta senast 2 dygn på förhand. Mellanlyft görs endast på vardagar.

PRODUKTER OCH DERAS PRISSÄTTNING

12. Skriv tydligt på prislappen vilken produkt det är. För alla försäljares fördel säljer vi ej produkter som saknar produktbeskrivning på prislappen.

13. Produkterna skall prismärkas med Combos streckkodsprislappar, de printas alltid ut vid kassan. Vi rekommenderar att man prismärker sina produkter via Kirpparikalles hemsida, detta underlättar att följa med i försäljningen. Ett annat alternativ är att man köper tomma ark och prismärker med penna.

14. Se till så prislapparna sitter fast ordentligt. Man får ej vika prislappen vid streckkoden.

15. I hyran ingår klädhängare samt ett prisark. Ett ark innehåller 30st prislappar, ett ark kostar 0,50€/ark. Man kan ej kopiera utprintande ark.

16. Om vi får lov av försäljaren att sälja en vara som saknar prislapp, kodar vi in varan på en kod som ej registreras i din försäljningslista. Summan läggs automatiskt till på ditt totala saldo.

17. Du får endast sälja produkter som ryms på ditt försäljningsbord.

18. Om du ändrar priset på produkten, måste du byta till en ny prislapp. Man får ej stryka över gamla prislappar med penna!

19. Om du vill ha REA på dina försäljningssaker, är det eget ansvar att sätta dit lappen samt att ta bort den. Meddela alltid till kassan före!

20. Vuxenunderhållning, använd kosmetik, livsmedel, mediciner, icke nya underkläder, piratkopior, vapen, gasflaskor eller bildäck får inte säljas. Av hygieniska skäl är det förbjudet att sälja stoppade möbler.

21. Knivar och farliga föremål hör inte hemma på försäljningsborden av säkerhetsskäl, de måste säljas från vitrinskåpet!

22. CD- och spel-skivor kan om önskas föras till kassan, om deras pris överstiger 5€/st. Skivorna skall vara numrerade och markerade med bordsnummer, försäljarens kundnummer samt produktnummer, så att de är lätta att hitta enligt fodralets prislapp.

23. Om du har små eller värdefulla föremål har du möjlighet att sälja dem från vitrinen. För sålda vitrinföremål tar vi 10% provision. Varorna får vara till salu i vitrinskåpet i max två månader.

24. Om varan du säljer kostar 10€ eller mer är larmen gratis. Alarmen skall sättas fast på så sätt att streckkoden är mellan larmknappen. Applicera larmet på produkten du vill larma, ej vid ex. tvättlappar, förpackningar etc. Vid behov, fråga hjälp vid kassan.

25. Om du vill larma en produkt under 10€ köper du ett via kassan för 0,50€. Vi debiterar en avgift på 2€ för produkter som kostar under 10€ som har ett obetalt larm på sig.

26. Produkter som saknar prislappar förs till hittehyllan, där hålls de i två veckors tid innan de skänks till välgörenhet. Om du hittar produkter som ej hör hemma på ditt bord, var vänlig och kom med dem till kassan.

27. Om du säljer en CD eller någon elektronisk produkt så har köparen rätt att returnera den inom 2 dygn mot uppvisat kvitto om det är något fel på produkten. Summan returneras från ditt saldo.

ÖVRIGT

28. Om du säljer produkter som företagare, krävs det att du meddelar oss ditt FO-nummer.

29. Combo-loppis ersätter ej produkter som farit illa, oavsett orsak.

30. Alla produkter som du säljer är under ditt eget ansvar. Combo loppis är ej ansvariga om dina produkter stjäls eller försvinner. Kom ihåg att använda larmen enligt instruktionerna och att sälja värdefulla små föremål samt smycken från vitrinen.

31. Vi erhåller rätten om eventuella prisförändringar.

32. En bokad försäljningsplats som ej avbokas vid förhinder, är du skyldig att betala.

LYCKA TILL MED FÖRSÄLJNINGEN! :)